سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک دوستان

 شیخ الطائفه در کتاب «غیبت» مى‏نویسد: جمعى از علما از ابوالحسن محمد بن احمد بن داود قمى براى من نقل کردند که وى گفت : در پشت نامه‏اى که مشتمل بر جواب مسائل اهل قم بود و از حسین بن روح پرسیده بودند آیا این جوابها از وجود اقدس امام زمان است یا ازمحمد بن على شلمغانى چه که وى گفته است جواب این مسائل را من داده‏م؛ دیدم بخط احمد بن ابراهیم نوبختى و املاء ابوالقاسم حسین بن روح 1نوشته بود:

بسم الله الرحمن الرحیم

« ما به برنامه شما واقف شدیم و از مضمون آن اطلاع یافتیم تمام جوابها از ماست و آن مخذول ضال مضل معروف به عزاقرى لعنه الله علیه در یک حرف آن دخالت نداشته است .

سابق بر این نیز جوابهائى بوسیله احمد بن بلال و افرادى همانند او بشما مى‏رسید؛ بدانید که آنها و این مرد ملعون (شلمغانى) همه از اسلام بر گشته و مرتد شده‏اند، خدا آنها را لعنت کند و مورد خشم خود قرار دهد»

و هم در نامه نوشته بود قبلا مى‏خواستم بدانم آن جوابها ( را که احمد بن بلال و غیر او) بما مى‏دادند از حضرتت بود یا نه؟ جواب آن بدین مضمون صادر گشت آگاه آگاه باش آنچه سابق بوسیله آنها بشمارسید، ضرر نداشت و جوابها درست بود» .

و هم شیخ در غیبت مى نویسد: از یکى از علما نقل شده که در خصوص بعضى از این قبیل افراد که مورد غضب خداوند قرار گرفتند (واز راه حق منحرف گشتند) از حضرت سؤال شده بود؛ واین جواب بافتخار او صادر شد: علم ، علم ماست و کفر آنکس که کافر گشته براى شما زیانبخش نیست . پس توقیعى که بدست او صادر شده اگر یکى از موثقین گذشته نسبت صحت آنرا بما تصدیق کرده است، خدا را شکر کنید و آنرا بپذیرید. و آنچه در آن شک دارید، یا فقط بدست همان گمراه مرتد توقیعى درباره آن بشما رسید، آنرا بما برگردانید و از ما توضیح بخواهید تا صحت و سقم آنرا براى شما روشن سازیم خداوند جل ثناؤه یار و مدد کار شما باشد و هو حسبنا فى امورنا و نعم الوکیل.

ایوب بن نوح 2 گفته اول کسیکه این توقیع شریف را براى من روایت کرد ابوالحسین محمد بن على بن تمام بود او مى گفت: من آنرا از روى نوشته پشت نامه‏اى که نزد ابوالحسن محمد بن احمد بن داود بود استنساخ نمودم. وقتى ابوالحسن آمد من آنرا براى او خواندم. ابوالحسن گفت: این مکتوب را اهل قم بشیخ ابوالقاسم حسین بن روح نوشتند و مسائلى در آنست که حسین بن روح هم جواب آنرا (که از ناحیه مقدسه رسیده بود ) بخط احمد بن ابراهیم نوبختى در پشت آن نوشت و این مکتوب بدست ابوالحسن بن داود رسیده بود.

________________________________________

پى نوشتها:

1- نائب سوم حضرت امام زمان علیه السلام بوده است .

2- ایوب بن نوح بن دراج که در این کتاب از وى در موارد بسیارى نام بردیم از راویان ثقات و اصحاب جلیل القدر ائمه اطهار است . ابن نوح و کیل حضرت امام على النقى و امام حسن عسکرى علیهما السلام بود امام على النقى (ع) فرمود او از اهل بهشت است . نوح پدر وى قاضى کوفه بود و عمویش جمیل بن دراج از بزرگان شعیه و موثقین اصحاب حضرت صادق و موسى بن جعفر علیهما السلام است و هم از زراره و برادرش نوح بن دراج اخذ علم کرده است .


 


 


 


 


 


 


[ دوشنبه 89/2/20 ] [ 6:31 عصر ] [ محمد جواد محمدی ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

((عکس شهید میر یوسف سید لو))...... گوشه ای از وصیت نامه............... ای،حبیب من در نهایت می خواستم راهی را طی کنم که طیران فرشتگان و راهنمائیهای فرشتگان آن را نشان داده،می خواستم پرواز کنم ولی بالهایم شکسته بود می خواستم به پیش معشوق بشتابم ولی قامهایم قدرت راه رفتن را نداشت. در مواقعی زبانم می خواست بگوید آمادة آمدن هستم ولی صدا یم در نمی آمد الهی آبرویی به درگهت ندارم ولی دلم می خواهد آبرومندانه و پاک به درگهت بیایم با اینکه گناهانم مانع از این کار است الهی العفو،العفو. . .
برچسب‌ ها
شعر (51)
مهدی (38)
gif (32)
عکس (32)
جمعه (28)
ظهور (28)
gifs (25)
غزه (25)
شهید (22)
شهدا (21)
هریس (21)
دختر (20)
توبه (17)
نماز (17)
غیبت (17)
گناه (16)
بهشت (15)
قیف (15)
منجی (15)
خدا (14)
شهوت (14)
جنسی (11)
دعا (11)
عراق (11)
زن (11)
دل (10)
حدیث (10)
آقا (9)
وضو (9)
عشق (8)
پسر (8)
قلب (7)
حجت (6)
حرم (6)
جنگ (6)
بیا (5)
سکس (5)
شب (5)
صبح (5)
فرج (5)
مرد (4)
قبر (4)
غم (4)
عمر (4)
عمل (4)
علی (4)
آتش (4)
9 دی (4)
جان (4)
چشم (4)
بغض (3)
پول (3)
اشک (3)
خشم (3)
دوا (3)
ذکر (3)
سنی (3)
سفر (3)
شام (3)
ظهر (3)
عید (3)
غزل (3)
قضا (3)
قم (3)
گل (3)
گرگ (3)
ماه (3)
نفس (3)
یار (3)
کور (2)
مکه (2)
ناب (2)
ناز (2)
مصر (2)
هوس (2)
لذت (2)
لطف (2)
گدا (2)
آرشیو مطالب
امکانات وب

آمار واطلاعات
بازدید امروز : 420
بازدید دیروز : 543
کل بازدید : 1664257
کل یادداشتها ها : 828