سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک دوستان

http://www.javanonline.ir/Images/News/Smal_Pic/25-1-1389%5CIMAGE634068630348668621.jpg

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، آمریکا را تهدید واقعی صلح و امنیت بین‌المللی عنوان کرد که اعتبار ان‌.پی.تی را خدشه‌دار می‌کند.
به گزارش فارس،‌ پیرو اعلام سیاستهای هسته‌ای آمریکا و اتهامات بی‌اساس مطرح شده در آن گزارش راجع به برنامه هسته‌ای صلح آمیز کشورمان و همچنین اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال استفاده از سلاحهای هسته‌ای علیه ملت ایران، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان طی نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نسبت به این اظهارات شدیدا اعتراض و مفاد غیرواقعی گزارش مذکور و تهدیدات مقامات آمریکا علیه کشورمان را غیرانسانی و خلاف مقررات و تعهدات بین‌المللی خوانده و همچنین در بندهای چهارگانه نامه مذکور به تفصیل موارد نقض معاهدات بین‌المللی و مبانی عدم اشاعه را اعلام و از شورای امنیت و ارگانهای ذیربط سازمان ملل خواسته است که مخالفت جدی خود را با اینگونه سیاستهای هسته‌ای که ظاهر و باطن آن متضادند و تهدید یک کشوری که فاقد سلاحهای هسته‌ای و متعهد به NPT است اعلام نمایند.
متن نامه مذکور که روز سه شنبه 24/1/89 تحویل شورای امنیت شده و بعنوان سند رسمی آن شورا ثبت شده است به شرح ذیل است:

«دولت ایالات متحده در ششم آوریل 2010 میلادی (17 فروردین ماه 1389) سند بررسی مواضع هسته‌ای خود معروف به ان. پی. آر را منتشر کرد. این سند اساس راهبرد و سیاست هسته‌ای ایالات متحده را تشکیل می‌دهد و حاوی مطالب گوناگون از جمله اشارات و اتهامات بی‌پایه‌ای علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است. در چارچوب انتشار سند مواضع هسته‌ای (ان. پی. آر) برخی مقامات عالی‌رتبه ایالات متحده از جمله رئیس‌جمهور و وزیران خارجه و دفاع آن کشور، بر اساس مفروضاتی کاملا اشتباه، در اظهاراتی علنی و تلویحی تهدید کرده‌اند که علیه جمهوری اسلامی ایران سلاح هسته‌ای به ‌کار خواهند برد. برای نمونه وزیر دفاع ایالات متحده در یک جلسه توجیه رسانه‌ای در تاریخ 6 آوریل 2010 میلادی (17 فروردین 1389) در محل وزارت دفاع آن کشور ادعا کرده است که "سند بررسی مواضع هسته‌ای یک پیام قوی برای ایران دارد... چرا که خواه در سیاست اعلام شده سند یا در عناصر آن، ما به طور اساسی کشورهای نظیر ایران را مجزا می‌کنیم... و اساسا هنگامی که نوبت به کشورهایی از این دست می‌رسد همه گزینه‌ها روی میز است. وی افزود: بنابراین، چنانچه در این‌جا پیامی برای ایران وجود داشته باشد آن پیام این است که... درباره چگونگی برخورد با شما تمام گزینه‌ها روی میز است.

با توجه به این تحولات مایلم توجه جنابعالی را به نکات زیر معطوف کنم:

1 ـ این‌گونه اظهارات آتش افروزانه به مثابه باجگیری هسته‌ای علیه یک کشور غیرهسته‌ای و عضو معاهده منع اشاعه هسته‌ای (ان. پی. تی) نقض جدی تعهدات آمریکا برای حقوق بین‌الملل به ویژه ماده 2 (4) منشور ملل متحد و نیز قطعنامه 984 (1995) شورای امنیت مبنی بر ممنوعیت توسل به تهدید یا استفاده از زور علیه هر کشوری است.

2 ـ این‌گونه اظهارات آشکارا نه تنها بیان قصد و نیت بلکه بخشی از سند رسمی است که ایالات متحده به عنوان خط مشی آن کشور در استفاده اول از سلاح‌های هسته‌ای علیه یک کشور غیرهسته‌ای عضو ان. پی. تی به تشخیص خود، ارائه کرده است و بنابراین یک تهدید واقعی به صلح و امنیت بین‌المللی است که در واقع اعتبار ان. پی. تی را خدشه‌دار می‌کند. این‌گونه موضع‌گیری‌ها توسط مقامات آمریکایی بار دیگر بیانگر اتکای دولت آمریکا به رویکرد نظامی به موضوعات مختلف است و بدیهی است که تهدید استفاده از سلاح‌های هسته‌ای راه‌حل برای این موضوعات نیست.

3 ـ جمهوری اسلامی ایران، به عنوان قربانی سلاح‌های تخریب جمعی در سال‌های گذشته، قویا متعهد به تحقق دنیای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی است. این تعهد نه در حرف بلکه در عمل از طریق اجرای کامل سه معاهده حقوقی عمده منع سلاح‌های تخریب جمعی یعنی ان.پی تی، کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و کنوانسیون سلاح‌های شیمایی دنبال می‌شود. افزون بر این، جمهوری اسلامی ایران بالذاته و مستمرا توسعه، ذخیره و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را بر اساس مبانی مذهبی و قانون اساسی رد کرده است. فعالیت‌های هسته‌ای ایران همواره برای اهداف صلح‌آمیز بوده است.

4 ـ بعد از گذشت 40 سال از لازم الاجراء شدن معاهده منع تکثیر تسلیحات هسته‌ای و در حالی که مقامات آمریکایی به‌ظاهر مدعی تلاش در راه منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای هستند، به خاطر داشته باشیم که ایالات متحده به عنوان تنها قدرت اتمی که اقدام به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه شهروندان هیروشیما و ناکازاکی کرده و در آنی 200 هزار نفر را نابود کرد، همچنان در اقدامی نامشروع یک کشور غیر اتمی را به عنوان هدف سلاح‌های هسته‌ای خود تعیین کرده و بر همین اساس برنامه‌های نظامی خود را تنظیم می‌کند.

با عنایت به مراتب فوق، اعضای سازمان ملل متحد نباید نسبت به چنین باج‌خواهی‌های هسته‌ای در قرن بیست و یکم اغماض کرده یا آن را تحمل کنند بلکه شایسته است اقدامی قاطع برای امحای کامل کلیه سلاح‌های هسته‌ای، به عنوان تنها تضمین محکم علیه استفاده یا تهدید به استفاده از این تسلیحات، اتخاذ کنند. در این رابطه، سازمان ملل متحد و نهادهای ذی‌ربط آن مسئولیت اساسی دارند که با تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای قویا مخالفت کرده و آن را رد کنند.
موجب امتنان خواهد بود چنان چه این نامه را به عنوان سند شورای امنیت و نیز سند مجمع عمومی ذیل عناوین دستور کار شماره 9، 82، 92، 93، 96و 107 منتشر کنند.

اعترافات اوباما به ناکامی در نشست واشنگتن

برچسب‌ها: اوبامانشست واشنگتن
[ پنج شنبه 89/1/26 ] [ 9:13 صبح ] [ محمد جواد محمدی ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

((عکس شهید میر یوسف سید لو))...... گوشه ای از وصیت نامه............... ای،حبیب من در نهایت می خواستم راهی را طی کنم که طیران فرشتگان و راهنمائیهای فرشتگان آن را نشان داده،می خواستم پرواز کنم ولی بالهایم شکسته بود می خواستم به پیش معشوق بشتابم ولی قامهایم قدرت راه رفتن را نداشت. در مواقعی زبانم می خواست بگوید آمادة آمدن هستم ولی صدا یم در نمی آمد الهی آبرویی به درگهت ندارم ولی دلم می خواهد آبرومندانه و پاک به درگهت بیایم با اینکه گناهانم مانع از این کار است الهی العفو،العفو. . .
برچسب‌ ها
شعر (51)
مهدی (38)
gif (32)
عکس (32)
جمعه (28)
ظهور (28)
gifs (25)
غزه (25)
شهید (22)
شهدا (21)
هریس (21)
دختر (20)
توبه (17)
نماز (17)
غیبت (17)
گناه (16)
بهشت (15)
قیف (15)
منجی (15)
خدا (14)
شهوت (14)
جنسی (11)
دعا (11)
عراق (11)
زن (11)
دل (10)
حدیث (10)
آقا (9)
وضو (9)
عشق (8)
پسر (8)
قلب (7)
حجت (6)
حرم (6)
جنگ (6)
بیا (5)
سکس (5)
شب (5)
صبح (5)
فرج (5)
مرد (4)
قبر (4)
غم (4)
عمر (4)
عمل (4)
علی (4)
آتش (4)
9 دی (4)
جان (4)
چشم (4)
بغض (3)
پول (3)
اشک (3)
خشم (3)
دوا (3)
ذکر (3)
سنی (3)
سفر (3)
شام (3)
ظهر (3)
عید (3)
غزل (3)
قضا (3)
قم (3)
گل (3)
گرگ (3)
ماه (3)
نفس (3)
یار (3)
کور (2)
مکه (2)
ناب (2)
ناز (2)
مصر (2)
هوس (2)
لذت (2)
لطف (2)
گدا (2)
آرشیو مطالب
امکانات وب

آمار واطلاعات
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 91
کل بازدید : 1669978
کل یادداشتها ها : 828