سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک دوستان

هرچه قدر هم که خوب شدید و کارهای نیک انجام دادید ، باز به خدا بگویید : “ خدایا ، آیا بنده ای بدتر از من هم داری؟! 

بنده بد



برچسب‌ها: امام سجادبنده بدخوبکار نیکعجبقیفعکس متحرکتصاویر متحرکgifgifsمجتهدی تهرانی
[ سه شنبه 94/4/2 ] [ 6:42 عصر ] [ محمد جواد محمدی ]

اینکه حضرت آقای قاضی می فرمودند هرکس نماز اول وقتبخواند به مقام می رسه، آیا نماز با حضور قلب مرادشان بوده یا نه ؟

نماز اول وقت




برچسب‌ها: آیت الله بهجتتصویر متحرکعکس متحرکنماز اول وقتgifحضور قلبمقامات عالیهgifs
تصاویر متحرک
[ شنبه 94/3/23 ] [ 6:34 عصر ] [ محمد جواد محمدی ]

  آدم نباید قرارهاش یادش بره 

مثلا اینکه همه یه روزی  باید با حضرت عزرائیل ملاقات کنند پس یه قراری با اون دارن 

یا اینکه معلومه که همه می میرن پس باید برن تو قبر پس یه قراری هم با یه قبر داریم .

یا بعضی قرارهای دیگه 

مثلا قرارمون با خدا که اونو تو چه حالی ملاقات می کنیم ... که اگه مومن باشیم پاداشش رضوان خداست و اگه معصیت کار  باشیم جهنم .

قرارمون با امام زمانمون

قرارمون با نکیر و منکر 

و...

 بعضی وقتا شیطان این قرارها رو از یادمون می بره . ولی خوب بالاخره که یادمون می افته .

اون موقع باید بگیم ( استغفر الله ربی و اتوب الیه ) که خودش گفته قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمه الله

رحمت الهی



برچسب‌ها: امام زمانتوبهبهشتشیطاناستغفر اللهجهنمقبررحمت الهیعزرائیللا تقنطوا
[ چهارشنبه 94/3/20 ] [ 4:19 عصر ] [ محمد جواد محمدی ]

 وضو می‌گیری، اما در همین حال اسراف می‌کنی ! نماز می‌خوانی اما با برادرت قطع رابطه می‌کنی ! روزه می‌گیری اما غیبت هم می‌کنی ! صدقه می‌دهی اما منت (هم) می‌گذاری ! بر پیامبر و آلش صلوات می فرستی اما بدخلقی (هم) می کنی ! دست نگه دار! ثواب‌هایت را در کیسة سوراخ نریز !

[ فرازی از سخنان آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) ، مجله الکترونیکی بهرا ]


ثواب

 

 



برچسب‌ها: صلواتنمازروزهتصویر متحرکعکس متحرکتصاویر متحرکصدقهمجتهدی تهرانیgifgifsقیفاسرافبدخلقیمنت
[ دوشنبه 94/3/11 ] [ 11:45 عصر ] [ محمد جواد محمدی ]




انتظار ظهور مهدى موعود از حساس‏ترین و تاریخ‏سازترین فرازهاى عقیدتى اسلامى است که عمرى به درازاى عمر اسلام دارد. پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاکش، همواره مردم را به این چشم به راهى خوانده‏اند. در میان آثار فرقه‏ها و گروههاى مسلمان نیز، از این آرمان، نشانه‏هاى بسیار به چشم مى‏آید؛ تنها کافى است بدانیم که پس از یک پژوهش کوتاه در این زمینه نام بیش از پانصد کتاب، از دانشوران مسلمان به دست آمده که به یقین با تحقیقات عمیق‏تر این رقم از هزار تجاوز خواهد نمود.

 پیامبراکرم(ص) فرمودند:
 اگر از دوام دنیا یک روز بیشتر نمانده باشد؛ خداى بزرگ آن را چنان درازا دهد تا مردى از دودمان مرا برانگیزاند که زمین را از عدالت و داد پر سازد همانگونه که از ستم و بیداد آکنده باشد.
 نخستین نکته‏اى که با عنایت به مفهوم انتظار به ذهن ما مى‏آید خواستار شدن ظهور است از صمیم دل؛ زیرا تا دوستدار و دلبسته چیزى نباشى چشم به راهش نخواهى بود. لازمه این خواستن و اشتیاق وجود دو زمینه قلبى است: یکى شناخت و آگاهى از محتواى ظهور و دوم گرایش و جویایى نسبت به آن محتوا.
 لازمه درک بهتر حقیقت از مفهوم انتظار، شناخت درونى و خواست قلبى است. پس انتظار چیزى نیست مگر نیت ظهور.

 منتظران حقیقى، پیوسته تصویر ظهور را در برابر دیدگان دارند و از دل و جان آن را مى‏جویند و براى تحقق آن مى‏کوشند. انتظار نه فقط ظهور را در دل و جان ما پایدار مى‏سازد بلکه در قلمرو تن ما نیز نقش و نشانى از آن را آشکار مى‏نماید، مگر نه این که چشم، زبان، گوش، دهان و دست و پاى ما، بندگان فرمانبردار دل ما هستند. پس اگر اندیشه و پندار ما به رنگ ظهور درآمد گفتار و کردارمان را نیز همرنگ خود خواهد ساخت. مبادا این حقیقت را خیال و رؤیا پندارید و از خاصیت و اهمیت ایده‏اى چنین بلند و عالى غافل بمانید. چه خوب سروده مولوى:
                                           

 از یک اندیشه که آید در درون                         صد جهان گردد به یک دم سرنگون


 امید به ظهور ایجاد جاذبه مى‏کند؛ انسان را به راه مى‏اندازد و به سوى خود مى‏کشاند. جوهره این امیدوارى همان خوش‏بینى نسبت به آینده بشریت است و پشتوانه آن نوید حتمى و مژده قطعى خدا به پیروزى مستضعفان و فرمانروایى صالحان و نیک‏فرجامى پرهیزکاران.

 امید و انتظار مقدمه هجرت و جهاد است، نه زمینه رخوت و رکود. امام صادق(ع) مى‏فرماید:
 هر کس دوست دارد از یاران حضرت قائم باشد، بایستى انتظار او را داشته و به نیکویى و پرهیزگارى رفتار نماید. پس اگر به این حال، پیش از قیام او از دنیا رود، پاداش یاران مهدى را خواهد گرفت. بنابراین بکوشید و جدیت کنید و چشم به راه باشید که بر شما گوارا باد.


 نخستین گام انتظار، خودسازى است؛ یعنى رشد و تربیت جسم و روح و چندان هم دشوار نیست؛ زیرا شوق دیدار او مردمان را مى‏سازد چه رسد به اشتیاق درک ظهورش، پس لختى به خود بیندیشیم.
 تلاشها و سازندگیهاى ناشى از انتظار اگر هم به دوران ظهورش نرسد دست کم در زندگى عمومى جامعه تأثیرى بسیار مثبت دارد؛ زیرا تربیت افراد و تجهیز آنان به یقین، جامعه را به پیش مى‏برد و نیرومند و توانگر مى‏سازد، در برابر دشمن پایدارى و مقاومت مى‏بخشد و در نتیجه آسایشى نسبى براى همگان فراهم مى‏آورد.

 انتظار امام زمان بدون محبت و علاقه به او کارى از پیش نخواهد برد؛ زیرا که حماسه‏ها همواره در فضاى شور و احساس زاده و پرورده مى‏شوند، کافى نیست که نسبت به حضرتش تنها پذیرش ذهن و پسند فکرى داشته باشیم، کشش روحى و پیوند قلبى در اینجا به کار مى‏آید. اگر در روزگار دشوار غیبت بر فراز آسمان بلند انتظار، گهگاه شاهد درخشش ستارگان بوده‏ایم، ناشى از عواطف پاک آن کواکب به خورشید نهان در ابر بوده است.

 منتظران راستین در عین حال وظیفه دارند که علاوه بر اصلاح خویش در اصلاح دیگران نیز بکوشند؛ زیرا برنامه عظیم و سنگینى که انتظارش را مى‏کشند یک برنامه فردى نیست؛ برنامه‏اى است که تمام عناصر تحول باید در آن شرکت جوید؛ باید کارى به صورت دسته‏جمعى و همگانى باشد، کوششها و تلاشها باید هماهنگ گردد و عمق و وسعت این هماهنگى باید به عظمت همان برنامه انقلاب جهانى باشد که انتظار آن را دارند.

 انتظار یعنى آماده‏باش کامل. من اگر ظالم و ستمگرم چگونه ممکن است در انتظار کسى باشم که طعمه شمشیرش خون ستمگران است؟! من اگر آلوده و ناپاکم چگونه مى‏توانم منتظر انقلابى باشم که شعله اولش دامان آلودگان را مى‏گیرد؟!
 اکنون مى‏فهمیم چرا منتظران واقعى گاهى مانند کسانى شمرده شده‏اند که در خیمه حضرت مهدى (عج) و یا زیر پرچم اویند. یا چون کسى هستند که در راه خدا شمشیر مى‏زند و یا در راه خدا به شهادت مى‏رسد.
 اینها مراحل مختلف و درجه مجاهده در راه حق و عدالت است که متناسب با مقدار آمادگى در انتظار افراد است؛ یعنى همانطور که میزان فداکارى مجاهدان راه خدا و نقش آنها با هم متفاوت است، انتظار و خودسازى و آمادگى نیز درجات مختلفى دارد که هر کدام از اینها با یکى از آنها از نظر مقدمات و نتیجه شباهت دارند.
 پس بیدار باشید؛ زیرا نمى‏دانید که در چه وقت، صاحبخانه مى‏آید، در شام یا نصف شب، یا بانگ خروس، یا صبح، مبادا ناگهان آمده، شما را خفته یابد.

سجاد طالبى‏پور


 


 


 


 


 


 


 


[ یکشنبه 89/2/26 ] [ 3:33 عصر ] [ محمد جواد محمدی ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

((عکس شهید میر یوسف سید لو))...... گوشه ای از وصیت نامه............... ای،حبیب من در نهایت می خواستم راهی را طی کنم که طیران فرشتگان و راهنمائیهای فرشتگان آن را نشان داده،می خواستم پرواز کنم ولی بالهایم شکسته بود می خواستم به پیش معشوق بشتابم ولی قامهایم قدرت راه رفتن را نداشت. در مواقعی زبانم می خواست بگوید آمادة آمدن هستم ولی صدا یم در نمی آمد الهی آبرویی به درگهت ندارم ولی دلم می خواهد آبرومندانه و پاک به درگهت بیایم با اینکه گناهانم مانع از این کار است الهی العفو،العفو. . .
برچسب‌ ها
شعر (51)
مهدی (38)
gif (32)
عکس (32)
جمعه (28)
ظهور (28)
gifs (25)
غزه (25)
شهید (22)
شهدا (21)
هریس (21)
دختر (20)
توبه (17)
نماز (17)
غیبت (17)
گناه (16)
بهشت (15)
قیف (15)
منجی (15)
خدا (14)
شهوت (14)
جنسی (11)
دعا (11)
عراق (11)
زن (11)
دل (10)
حدیث (10)
آقا (9)
وضو (9)
عشق (8)
پسر (8)
قلب (7)
حجت (6)
حرم (6)
جنگ (6)
بیا (5)
سکس (5)
شب (5)
صبح (5)
فرج (5)
مرد (4)
قبر (4)
غم (4)
عمر (4)
عمل (4)
علی (4)
آتش (4)
9 دی (4)
جان (4)
چشم (4)
بغض (3)
پول (3)
اشک (3)
خشم (3)
دوا (3)
ذکر (3)
سنی (3)
سفر (3)
شام (3)
ظهر (3)
عید (3)
غزل (3)
قضا (3)
قم (3)
گل (3)
گرگ (3)
ماه (3)
نفس (3)
یار (3)
کور (2)
مکه (2)
ناب (2)
ناز (2)
مصر (2)
هوس (2)
لذت (2)
لطف (2)
گدا (2)
آرشیو مطالب
امکانات وب

آمار واطلاعات
بازدید امروز : 111
بازدید دیروز : 170
کل بازدید : 1659209
کل یادداشتها ها : 828